Årsmöte Information

Årsmöte 2012 avslutat

I söndags höll vi Årsmöte 2012 på Nya Påvelundsskolan. Många personer närvarade, både från Skövde och från Göteborg. Många viktiga beslut fattades och föreningens struktur fick sig ett rejält ansiktslyft. Nu skall jag försöka titta tillbaka för att sammanfatta vilka ändringar som gjorts.

Styrelse 2012

Vi har nu en större styrelse än tidigare år med Petter Deregren som det nyaste tillskottet! Uppdragen har flyttats om en del även det. Vår nya ordförande är Oscar Kempe som tidigare var suppleant. Hela styrelselistan finns under fliken ”Om Oss” ovan.

Namnbyte

Föreningen har bytt namn! Större förändringar än så är svåra att göra. Föreningen heter nu Spelkulturföreningen Daaks Ord!

Arbetsgrupper

Föreningens arbete drivs nu av någonting som kallas ”arbetsgrupper”. Om minst två medlemmar vill genomföra ett projekt, driva ett arrangemang eller starta ett pågående arbete inom föreningen kan dessa starta en arbetsgrupp. Mer information kommer att skickas ut till alla medlemmar senare, men huvudsakligen går det ut på att man genom att skriva ner ett syfte, skapa en verksamhetsplan och budget kan få resurser från föreningen för att kunna genomföra projektet. Hittills har vi många lovande arbetsgrupper som startades under årsmötet.

Onlinemedlemskap

Det kommer snart att vara möjligt att bli medlem i föreningen online genom ett paypal-konto. Detta kommer att minska den administrativa bördan för styrelsen samt göra det lättare att komma ihåg sin medlemsavgift varje år. Många medlemmars medlemskap förfaller, inte på grund av bristande intresse utan för att de missar att betala avgiften. Med Paypal kommer detta att bli lättare.

Det kommer att bli ett kul år som jag hoppas att många ser fram emot. Strukturen med arbetsgrupper kommer att testas för första gången och förhoppningsvis kommer detta att innebära att fler engagerar sig i föreningsverksamheten.

På återseende! /Emil Forslund, sekreterare.